بیماری زونا خطرناک است Things To Know Before You Buy

Wiki Article

و چون مجدد عود کرده باید معاینه شین و به متخصص عفونی مراجعه کنید

ادامه تولید فیلم ماموریت غیرممکن ۸/ تام کروز در صحنه‌های اکشن دیده شد

اما اگر عوارض این بیماری در فرد شدید باشد، باید به پزشک مراجعه کند. به نظر شما علاوه بر موارد گفته شده در بالا، روش‌های دیگری برای درمان زونا وجود دارد؟ اگر روش دیگری را برای درمان این بیماری مناسب می‌دانید، حتماً به ما و خوانندگان این مطلب معرفی کنید.

قیمت شیر الاغ هم نجومی شد: هر کیلو ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون ناقابل!

غذا‌های حاوی اسید‌های چرب ضروری سالم مانند: آووکادو، زیتون و روغن زیتون، ماهی سالمون دریایی و ماهی‌های مفید دیگر و همچنین مکمل روغن ماهی

والدین فلسطینی که موفق شده بودند کودکان بیمار و گرسنه را به یکی از معدود بیمارستان‌هایی که پس از حمله اسرائیل همچنان در غزه فعال هستند ببرند، منتظر آمار نبودند.

ممکن است جنین در ماه‌های آخر دوره بارداری به بیماری آبله مرغان مبتلا شود و سپس بعد از تولد و در مرحله نوزادی دچار بیماری زونا گردد.

از مصرف آنتی‌بیوتیک، داروهای بی‌حسی و مسکن‌های قوی بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

● پزشکان معمولاً با بررسی بثورات و تاول‌ها زونا را تشخیص می‌دهند. همچنین سؤالاتی در مورد سابقه پزشکی‌تان می‌پرسند.

نریک دروسپیرنون و اتینیل استرادیول، نام‌های تجری قرص روکین هستند. قرص ضد بارداری روکین حاوی استروژن و پروژسترون…

* سایر روش‌های‌ كاهش‌ درد نیز مطرح‌ هستند، اما تأثیر هیچ ‌‌كدام‌ بیماری زخم زونا به‌ طور قطعی‌ اثبات‌ نشده‌ است‌.

بیماری زونا یا هرپس زوستر، با ظهور جوش‌ها یا تاول‌های متمرکز و دردناک بر روی پوست رخ می‌دهد. این بیماری ناشی از فعال شدن مجدد ویروس واریسلا زوستر، ویروسی که عامل بیماری آبله مرغان است، است. یکی از ویژگی‌های این بیماری این است که تاول‌های آن محدود به سطح درماتوم‌ها می‌باشند. درماتوم به قسمتی از پوست بدن اطلاق می‌شود که توسط شاخه‌های یک عصب حسی تأمین عصبی می‌شود.

معمولاً به طور کامل نمی‌توان از ابتلا به بیماری زونا پیشگیری کرد، اما با انجام اقداماتی می‌توان شدت آن را کاهش داد یا روند آن را کندتر کرد.

● ویروس واریسلا زوستر که باعث زونا می‌شود از طریق هوا منتقل نمی‌شود. اگر فرد مبتلا به زونا در نزدیکی شما سرفه یا عطسه کند یا لیوان نوشیدنی یا ظروف غذاخوری‌اش را به اشتراک بگذارد، قابل انتقال نیست.

Report this wiki page